Najnowsze oferty pracy:

  • Elektromonter

     STOKOTA sp. z o.o.
        świętokrzyskie/ Kielce

     Opis stanowiska:montaż instalacji elektrycznych na pojazdach specjalistycznych do przewozu paliwWymagania:znajomość rysunku technicznego, schematów...

    dzisiaj
  • Monter

     STOKOTA sp. z o.o.
        świętokrzyskie/ Kielce

    Opis stanowiska:montaż pojazdów specjalistycznych do przewozu paliwwykonywanie elementów zgodnie z dokumentacją technicznąWymagania:znajomość rysunku...

    dzisiaj
  • Magazynier - Operator Wózka Widłowego

     ROHLIG SUUS Logistics SA
        świętokrzyskie/ Kielce

    Obowiązki:Rozładunek i załadunek towarówKompletacja ładunków na magazynieKontrola jakościowa przygotowanego towaruObsługa wysokiego składuDbałość...

    dzisiaj
Więcej ofert pracy

Praca

Kiedy odbierać telefon służbowy?

Autor Aleksandra 8 miesięcy agoBrak komentarzy
Praca świętokrzyskie  /  Struktura zatrudnienia  /  Kiedy odbierać telefon służbowy?
kiedy odbierać tel służbowy

Każdy pracownik, który posiada telefon służbowy, powinien wiedzieć o tym, kiedy ma obowiązek go odebrać. Warto wiedzieć o tym, że każdy pracodawca może zobowiązać danego pracownika do odbierania telefonu poza godzinami pracy. Jednak powinno być to dodatkowo płatne. Wiedzą o tym również pracownicy mieszkający w województwie świętokrzyskim.

Każdy pracownik etatowy powinien wykonywać wszystkie obowiązki, które wynikają bezpośrednio z umowy o pracę, którą ten podpisał. Musi on z pewnością realizować również wszelkie polecenia pracodawcy. Ważne jest to, że z Kodeksu pracy wynika, że pracownikowi należne jest prawo do odpoczynku.

Istotne jest to, że jeśli pracodawca oczekuje od swojego pracownika, że ten będzie poza godzinami pracy „pod telefonem”, powinien mu z tego tytułu wypłacić adekwatne wynagrodzenie. Będzie to w końcu nadliczbowy czas pracy. Jeżeli dana osoba obliguje się do dyżurowania w konkretny dzień, powinna otrzymać wynagrodzenie jedynie wtedy, jeżeli właśnie telefony służbowe odbiera. Sam dodatek przysługuje jej w sytuacji, gdy przeprowadza ona rozmowy telefoniczne.

Ważne jest to, aby nie popadać ze skrajności w skrajność. Istotę stanowi odpowiednie dzielenie czasu pomiędzy zawodowym, a rodzinnym. Żaden pracownik nie powinien mieć dyżuru przez cały miesiąc. Będzie to z pewnością wiązało się z trudnością odpowiedniego połączenia obowiązków z życiem rodzinnym. Ważne jest to, aby nauczyć się odpowiedniego planowania czasu. Wykonywanie swoich obowiązków zawodowych w domu może zaburzać cały rytm dnia.

Kategoria:
  Struktura zatrudnienia

Zostaw komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.